Wycieczka do Sztutowa...

Dnia 3 października klasy IV THa i IV TEa wyjechały na wycieczkę do Sztutowa, aby zwiedzić hitlerowski obóz koncentracyjny Stutthof. Wyjazd nastąpił po godzinie ósmej z przyszkolnego parkingu. Podróż do Sztutowa trwała stosunkowo krótko, bo około 75 minut. Po przyjeździe na miejsce poszliśmy zwiedzać teren obozu. Najpierw przewodnik przedstawił nam plan obozu, a następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie poszczególnych budynków. W pierwszym zobaczyliśmy m.in. pozostałości po butach więźniów. Po przejściu przez „Bramę śmierci” weszliśmy do kolejnych budynków. Zobaczyliśmy odzież więzienną, tzw. „pasiaki” i inne przedmioty używane przez więźniów. Dowiedzieliśmy się także jakie oznaczenia posiadały osoby z poszczególnych krajów. Były to pierwsze litery nazw państw w języku niemieckim. Wyjątek stanowili Żydzi, którzy byli znaczeni żółtą gwiazdą Dawida, a także Niemcy, którzy byli bez oznaczeń. Następnie zwiedzaliśmy pomieszczenia sypialne. Potem przeszliśmy do krematorium, gdzie znajdowały się piece, w których palono ciała więźniów. Przewodnik pokazał nam także komorę gazową, do której przez komin wrzucano cyklon B w granulacie i podwyższano temperaturę wewnątrz, żeby gaz zaczął szybciej działać. Później przeszliśmy pod pomnik i złożyliśmy symboliczny bukiet kwiatów. Pożegnaliśmy się z przewodnikiem i udaliśmy się do autokaru.
Wyjazd integracyjny 1THa i 1THb 2007...

W dniach 3 i 4 października klasy 1THa i 1THb wybrały się na wyjazd integracyjny. Opiekunami były panie Joanna Spławińska, Anna Kristowska, Barbara Anioł-Pawlicka oraz pani pedagog Adriana Gajewska.
Po zakwaterowaniu w pokojach podzieliliśmy się na dwie grupy. Pierwsza poszła na krótki ale jakże przyjemny spacer nad wodę a druga miała zajęcia z panią pedagog. Po sytym obiedzie udaliśmy się wszyscy na wieżę widokową po czym zwiedziliśmy przepiękne okolice w drodze powrotnej gdyż nadrobiliśmy sobie trochę drogi idąc do pensjonatu przez Szymbark. Po powrocie zrobiliśmy sobie ognisko a o godzinie 20:00 rozpoczęła się dyskoteka wyczekiwana przez wszystkich.

Następnego dnia korzystając z uprzejmości pani kierownik pensjonatu mieliśmy okazje zwiedzić kuchnię, magazyny oraz chłodnię. Po obiedzie przeszliśmy prawie 7km docierając do Szymbarku do miejsca w którym znajduje się najdłuższa deska świata i "Dom do góry nogami". Pani przewodnik oprowadziła nas po wielu ciekawych miejscach jak bunkier czy kapliczka.
Około godziny siedemnastej wyruszyliśmy do Tczewa. W autokarze panowała świetna atmosfera. Całą drogę śpiewaliśmy i żartowaliśmy

Wycieczka II Eb - 2007...

W dniu 14 czerwca klasa II Eb udała się na długo oczekiwaną wiązeczkę. Pod opieką wychowawcy Pana Karola Samp i Pani Małgosi Samp udaliśmy się pociągiem PKP do Sopotu. W Sopocie zaczęliśmy zwiedzanie od wydziału Ekonomi i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na ulicy Armii Krajowej, następnie udaliśmy się na Molo i do latarni morskie. Po części oficjalnej mogliśmy rozkoszować się słońcem i plażą. Z plaży przegoniła nas jednak ulewa więc udaliśmy się na mały rekonesans Sopockich sklepów. Pogoda jednak była dla łaskawa i po godzinie przestało padać a więc powróciliśmy na plaże na dalsze leniuchowanie i zbieranie muszelek. Z plaży wynieśliśmy tony piachu i kilogramy cennych muszli i bursztynu :o). Do domu wróciliśmy pociągiem piętrowym w którym mięliśmy do dyspozycji całe górne piętro.

Wycieczka 23 04 2007...

Dnia 23 kwietnia 2007r, wyjechaliśmy całą klasą II Tea wraz z opiekunami p. Marią Wett i p. Janem Kaznochą na wycieczkę mającą na celu zapoznanie się z Biblioteką Uniwersytetu Gdańskiego. Nowy budynek, otwarty dnia 6 listopada 2006 r., znajduje się w Gdańsku-Oliwie – w kompleksie obiektów UG.. Docelowo biblioteka ma pomieścić około 700-tysięczny księgozbiór. Posiada ponad 500 miejsc dla czytelników, w tym 170 stanowisk komputerowych. Większość zbiorów uporządkowana jest według klasyfikacji rzeczowej i udostępniana prezencyjnie w wolnym dostępie. Ważną funkcją Biblioteki jest również rola środowiskowego centrum informacji naukowej.

Gdy dotarliśmy na miejsce, zostaliśmy wprowadzeni do sali komputerowej, gdzie nasza przewodniczka opowiedziała nam o funkcjonowaniu biblioteki, sposobie segregowania i ustawiania książek na półkach. Następnie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Po kilka osób z każdej grupy dostało sygnaturę książki – naszym zadaniem było ją odnaleźć, a następnie odłożyć na wózek tak, jak powinien to uczynić każdy czytelnik. Podczas zwiedzania biblioteki weszliśmy do tzw. „zakładek”, a są małe pokoiki dla osób chcących korzystać z księgozbioru w odosobnieniu. W budynku znalazło się również miejsce dla przytulnej kawiarni, posiadającej w swoim menu m. in. chleb ze smalcem.

Jako, że jeszcze nie wszystkie zbiory zostały przeniesione do nowego budynku odwiedziliśmy także dawną główną bibliotekę mieszczącą się w Sopocie. Tam przez dłuższy czas słuchaliśmy wypowiedzi o zabytkowych już książkach. Mieliśmy również okazję obejrzeć cenne kilkusetletnie eksponaty – najstarsza książka liczy 499 lat. Przy okazji okazało się, że niektóre księgi były wydrukowane na papierze, na którym obecnie drukuje się banknoty. Dowiedzieliśmy się także skąd wzięło się powiedzenie: „przeczytać książkę od deski do deski”– od drewnianych ich okładek!
Po tak pouczającym wykładzie udaliśmy się na spacer po sopockim „monciaku” i na molo, a następnie wróciliśmy do Tczewa.

12345678 9 101112
©ZSE 2005-2008. All Rights Reserved. Wykonanie: TCZ.PL Sp. z o.o.