Muzeum Stutthof w Sztutowie – kl. IV HA i IV HB...

W czwartek, 20.10.2011 r. wraz z p. Danutą Bergiel, p. Elżbietą Kołodziejczyk i p. Anną Wiśniewską uczestniczyliśmy w wycieczce do Sztutowa, gdzie zwiedzaliśmy muzeum Stutthof.

Muzeum znajduje się na terenie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego, który funkcjonował od 2 września 1939 do 9 maja 1945 roku. Od pana przewodnika dowiedzieliśmy się, że obóz był pierwszym tego rodzaju miejscem odosobnienia i eksterminacji i ostatnim, jaki został wyzwolony.

Zwiedzanie muzeum zaczęliśmy od projekcji filmów dokumentalnych w Sali kinowej. Następnie ruszyliśmy trasą zwiedzania baraków tzw. Starego Obozu. W barakach poznaliśmy warunki życia w obozie, organizację i strukturę obozu oraz brutalne metody uśmiercania więźniów. W atmosferze zadumy i pamięci o zmarłych zatrzymaliśmy się przed komorą gazową. W krematorium minutą ciszy i zapaleniem znicza, uczciliśmy pamięć o ofiarach prześladowań niemieckich.

Wycieczkę zakończyliśmy pamiątkowym zdjęciem przy Pomniku Walk i Męczeństwa.

Freaky Witches’ Fingers ;)...

Dnia 27 października 2011 r. „garstka” chętnych dziewczyn z klasy II eb wraz z wychowawczynią p. Jolantą Furmanik piekła ciasteczka z okazji Halloween. Na początek zabrałyśmy się za wspólne tłumaczenie przepisu, który oczywiście był podany w języku angielskim ;) Po wyrobieniu ciasta, przyszedł czas na najlepsze, a mianowicie na nadanie odpowiedniego kształtu naszym wypiekom! Podczas formowania towarzyszyła nam wielka frajda, a w efekcie ciastka wyglądały jak prawdziwe palce! Po włożeniu ich do piekarników z niecierpliwością czekałyśmy, aż będą gotowe, aby zobaczyć i posmakować nasze strasznie wyglądające łakocie. Kiedy wyciągnęłyśmy nasze chruuupkie ciasteczka z piekarników, pełne ciekawości podkradłyśmy po jednym, żeby zobaczyć, czy nadają się do spożycia. Po skosztowaniu stwierdziłyśmy, że w pełni nadają się do konsumpcji. Tak więc w Halloween’owy piątek klasa II eb zjadła pyszne ciasteczka, które zaspokoiły niejeden brzuch! :)

Marta Ostrowska, Ola Badaszek klasa II eb

Kaszuby II ea i II eb...

Dnia 5 października, drugie klasy ekonomiczne z wychowawczyniami pp. Agnieszko Bojko i Jolantą Furmanik oraz panią Małgorzatą Kludzikowską wybrały się na dwudniową wycieczkę na Kaszuby. Zbiórka odbyła się przed budynkiem szkoły, o godzinie 08:45. Po sprawdzeniu obecności i znalezieniu miejsca w autobusie, udaliśmy się do Będomina, gdzie znajduje się Muzeum Hymnu Narodowego. Tam odwiedziliśmy dawne mieszkanie twórcy słów naszego hymnu – Józefa Wybickiego i poznaliśmy kawałek historii z tamtych czasów. Naszym następnym celem wycieczki była farma strusi w Garczynie. Spotkaliśmy tam również wielbłąda o imieniu Cezar, który miał słabość do chłopców. Po zwiedzaniu ruszyliśmy do Gołunia, gdzie mieliśmy przenocować. Po przyjeździe nastąpiło przydzielenie pokoi, zakwaterowanie się w nich i zapoznanie z otoczeniem.

O godzinie 16:00 udaliśmy się na posiłek, po którym ruszyliśmy w pieszą, trzykilometrową wycieczkę na wieżę widokową we Wdzydzach Kiszewskich. Po powrocie dostaliśmy czas na zregenerowanie sił, po czym czekała nas kolejna atrakcja – ognisko i pieczenie kiełbasek! Po wieczornym ognisku, udaliśmy się do pokoi mając całą noc przed sobą. Gdy opiekunki odpłynęły w krainę snów, my byliśmy w (nie)swoich pokojach, gdzie rozmawialiśmy, śmialiśmy się, oraz w dalszym ciągu próbowaliśmy doskonalić technikę gry w karty.

W dalszą podróż po Kaszubach mieliśmy wyruszyć rankiem. O godzinie 08:30 udaliśmy się do Szymbarku jadąc przez Kościerzynę, gdzie odbył się krótki postój na zakup „małego co nie co”. W Szymbarku pełni wigoru i energii ruszyliśmy w dwugodzinną wycieczkę po tamtejszym skansenie, gdzie zobaczyliśmy m.in. najdłuższą deskę świata, dom Sybiraka, pomnik oraz bunkier Gryfa Pomorskiego, Kościółek Św. Rafała i słynny dom do góry nogami. Po zakończeniu zwiedzania pełni podziwu udaliśmy się do naszego autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do Tczewa, gdzie pożegnaliśmy się ze sobą i ruszyliśmy w swoje strony. Wycieczkę zaliczamy do BARDZO UDANYCH i z niecierpliwością czekamy na kolejne!

Marta Ostrowska, Aleksandra Badaszek – klasa II eb.

Wyjazd integracyjny ha i eb...

W dniach 19 i 20 września odbył się wyjazd integracyjny do Stegny klas 1 Ha i 1 eb. Zamieszkaliśmy w ośrodku Syrenka położonym w samym środku lasu, niedaleko morza. Wyjazd zacieśnił więzy klasowe i pozwolił nam lepiej się poznać. Odbyliśmy spotkania za panią pedagog Barbarą Kamińską, z panią dyrektor Wiolettą Głowińską, z panią kierownik szkolenia praktycznego Haliną Grobelną oraz poznaliśmy się lepiej z naszymi wychowawczyniami. Bawiliśmy się razem na dyskotece, smażyliśmy kiełbaski na ognisku, na plaży graliśmy w siatkówkę i rozegraliśmy wiele, konkurencji sportowych- wesoło było :). Wyjazd był bardzo udany, pogoda dopisała a atmosfera była bardzo przyjazna i jak to się mówi „zgraliśmy się”.

1234 5 6789101112
©ZSE 2005-2008. All Rights Reserved. Wykonanie: TCZ.PL Sp. z o.o.